Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Wednesday, August 15, 2007

AGM...Alahai demokrasi...

Aku baru kembali dari AGM yang aku kira tidak serancak tahun lepas...dapatannya tetap sama...pertarungan banggsa...aku bukan ingin membangkitkan soal perkauman disini...namun hakikat kita manusia biasa memang akan menyokong rakan dari bangsa sendiri untuk menduduki sesuatu jawatan...oleh itu terimalah dengan hati terbuka...jika tahun lepas kaum A kalah...kini kaum A menang...

Oleh itu alangkah indah Islam jika kita berpegang kepadanya...konsep lantikan jauh lebih mulia...sebagai contoh...jika seluruh kaum itu jahil....maka sudah barang pasti ketua yang mereka pilih juga dari kalangan mereka...supaya mudah mereka melakukan maksiat!!..Allah jauhkan dari kami....amin...

Setiap daripada mereka yang dilantik adalah seseorang yang memang layak dari segala segi...namun dalam keadaan negara kita Malaysia ini...kita tetap berpegang kepada konsep pilihan rakyat...bukan dari mereka yang layak...dan dengan harapan setiap daripada kita akan memilih ketua yang terbaik...bagaimana pula kesnya yang terjadi tadi???...adakah ini menunjukkan cara pemilihan kepimpinan terbaik??...kalian punya akal untuk berfikir!!

Aku berharap dimasa akan datang sistem pelantikan Islam akan dapat dilaksanakan...dan kepada kepimpinan baru aku tetap mengucapkan tahniah dan takziah...ingat jawatan adalah amanah dan tanggungjawab yang akan dipersoal kelak...moga2 kita tidak termasuk golongan yang rugi!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!