Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Tuesday, September 4, 2007

Bile presiden datang ke rumah...


Baru sebentar tadi tuan presiden singgah ke rumahku (sebelumnya dia menelefonku dulu)...huhu...kelam kabut juga dibuatnya...tetiba aku jadi rajin menyapu...menyusun buku2..hahaha...hipokrit sungguh!!!...kalolah hari2 tuan presiden datang ke rumahku??...hahaha...

Bukan itu yang aku ingin sentuh...cumenya aku ingin memohon maaf kepada tuan presidenku yang sungguh penat bekerja...sedang aku menghabiskan masa di rumah membelek2 buku sambil menyelongkar alam maya...hehehe...aku bukanlah yang terbaik dan tidak ingin dianggap terbaik...aku melihat diriku sendiri sebagai seorang yang akan lantang membantah dan kalian pimpinan selalu berbaik sangka denganku...aku jadi kelu dan takut andai sikapku ini menjadikan jemaahku statik dan lesu...

Tidak tahu bagaimana untukku sampaikan kata hatiku...cuma aku harap ada diantara kalian membaca tulisanku kali ini...satu harapanku...buatlah keputusan kalian jika itu dianggap terbaik untuk jemaah...jangan kau pedulikan pendapatku yang aku sendiri akui lebih bersifat peribadi...satu contoh kuberi pabila aku tiba2 teringat saat presiden mengajak semua pembantu bergambar kenangan bersama...aku membantah keras hanya kerana aku tidak suka kepada mereka2 yang mengambil gambar itu...kerana pada pengamatanku...mereka sedang mempergunakan pelajar...tetapi hakikatnya, kalau setakat bergmbar muslimin muslimat menjadi isu, apa salahnya kita asingkan menjadi 2??...muslimin bersama muslimin dan sebaliknya...mungkin presiden sependapat dnganku atau saja beliau mengambil pendapatku supaya aku tidak lari dari jemaah...huhu...ketahuilah tuan presiden masukku kedalam jemaah ini tiada yang jemput!!...dan aku akan pastikan tiada sesiapa mampu menghalau diriku dari jemaah ini termasuk diriku sendiri!!...hanya Allah berkuasa melakukannya...

Dan untuk tugasanku pula...sekali lagi aku memohon ampun dan maaf andai aku selalu membuat keputusan sendiri...sebenarnya aku sedikit terkilan dengan kalian untuk keputusan yang perlu aku lakukan..tetapi tidak mengapa...aku juga mampu membuatnya sendiri...huhu...aku berdoa semoga yang terbaik bakal kita lakukan untuk jemaah ini dan untuk seluruh kampus yang kita cintai...

Tuan presiden...ada banyak sebab kenapa aku cuba menolak sebarang jawatan dulu...dan kini sedikit demi sedikit ianya terbongkar sendiri...Ya Allah janganlah kau bukakan aib diriku ini...

Teruskan berjuang rakan2ku!!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!