Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Sunday, November 15, 2009

Berapa Lama Kita Melupakan Quran?


Akhir-akhir ini pejuang2 yang mengaku membawa panji-panji Islam begitu galak dengan situasi politik yang berombak dengan sangat hebat. Berbicara dengan pendapat masing-masing seolah-olah akulah yang tahu perkara terbaik yang bakal berlaku di negara tercinta Malaysia. Namun, entah sedih atau apa, aku berbicara soal diri sendiri. Aku juga sangat terkesan dengan kepelbagaian dunia politik hari ini dengan dukunganku kukuh ke atas jemaah islam PAS. Galak juga memberi pendapat dan menyanggah pendapat yang lain. Dan tiba-tiba aku tersedar suatu perkara, Berapa Lama Kita Melupakan Quran?. Ah Ya Allah malu sekali apabila kita meyakini bahawa Al-Quran dan Sunnah adalah sumber ambilan tertinggi. Tetapi kita masih terus-terusan dengan pendapat sendiri? Aku pulangkan pada diriku dan sahabat semua untuk menilai..

p/s: sekadar iklan... sudah sibuk dan heboh sekarang nie Quran terjemahan perkata dan disertai sebab turun ayat keluaran magrifah pustaka. Walaupun datangnya dari indonesia, namun bahasa yang digunakan dapat difahami dengan baik di belah kita Malaysia ini. Check di internet, banyak sudah dijual secara online. Baca testimoni pelanggan... ramai yang begitu memberi respon positif. Dan anda juga mampu menilainya. Ada yang menjual dengan harga RM 190 dan ada juga yang menjual dengan harga RM 150. Dan aku juga, membantu seorang sahabat untuk mempromosi Quran terjemahan ini. Oleh kerana ada pelbagai harga di dunia internet, maka jika sesiapa berminat untuk mendapatkan daripada aku beserta harganya sekali, bolehlah email di sini old_guys86@yahoo.com . Namun, harga pasarannya adalah RM 160 dan kami akan cuba menjual dibawah harga pasaran dan dibawah harga mana-mana jualan secara online jika kami mampu. Syaratnya, sila nyatakan dimana harga yang rendah itu. hehe... okeh sekian dimaklumkan... kat atas tu adalah contoh bergambar al Quran tersebut.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!