Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Thursday, October 16, 2008

6 Hari Diatas Pelangi...



Sewaktu kecil... aku sangat suka dan teruja apabila melihat pelangi sesudah hujan... hati rasa berbunga dan kegembiraan seakan berganda... pernah aku bayangkan berlari2 dan duduk dengan mahligai indah disana... oh manis kurasakan... menganjak sedikit besar... aku masih menyukai ciptaan Allah ini... unik sekali... tetapi aku sudah mengetahui hakikat lemahnya manusia.. mana mungkin mampu membina mahligai di atas pelangi... cuma mungkin... aku masih punya deria hayal yang cukup tinggi... huhu

================================================================

Aku melihat ada satu kumpulan manusia... di planet x... meriah dengan aktiviti... oh tumpang gembira aku dibuatnya... program mengEsakan Allah cukup banyak... cuma aku pelik... eh kenapa muka sama??... hanya banyak itukah manusia di planet X??... atau mereka memilik negarakan negara x??... menjadikan negara x hak eksklusif mereka??... sambil membiarkan yang lain seakan tidak selesa berada di sana??... erm... di atas pelangipun boleh berburuk sangka...

==================================================================

Aku melihat ada sekumpulan manusia... cukup seronok bercerita bab lompat2.. huhu... kenapalah suke sangat terlompat2... peliknya... minyak turun kali ketiga.. tambah2 masih x sebanyak naik.. alahai.. manusia kat bumi name Mesia tu suke hati... pelik2 je... kera kat hutan lak x cukup penclonan nak jadi wakil untuk manusia... nasib baik... tp apa2 boleh jadi... kera tu ganas... ada banyak pisang nak bg kat manusia... dan manusia suke!

Satu team g nak melompat gak... x nak ikut aturan... faham tinggi maka x perlu ikut step... biar lompat tinggi terus... kalau berjaya by mean akan terus berada di atas... kalau jatuh parah.. x pe... peluang 50%.. tinggi tu... nk biar x sampai hati... huhu... satu haripun mengeluh... nak balik awal... mcm mana nak duk ngan aku kat atas pelangi nie 6 hari??... uit najib... hikmahlah sikit ckp tu... ( untuk semua yang bernama Najib )

=================================================================

Aku melihat satu kumpulan lagi.. sibuk sungguh... mengalahkan menteri yang sedang buat urusan rasmi makan2 sempena raya.. ape kehal??... oh exam dah nak dekat rupanya... patutlah aku mcm nak jatuh je... eh.. dah 6 hari kat atas pelangi... huhu... study!!!

Peace...


No comments:

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!