Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Thursday, October 23, 2008

Tatkala berduka... ingatlah saat ceria...

Esok ada test... tapi x tahu napa mlm nie malas sangat nak study... erm dan mcm biasa... sakit datang lagi... aduh.. mencucuk2... huhu sahabat2 satu rumah.. kalau nampak aku mcm org x betul.. tetiba terbaring berselimut... maknanya ada sesuatu yang aku sembunyikan... cuma sakit tu x lama... akan pulih sendri... beberapa jam kemudian... huhu

Dan malam nie aku mengimbau kembali kisah2 bergambar... saja2.. untuk mengembalikan nostalgia hidupku... di bumi kampus ini... oh ternyata aku mahasiswa yang aktif sekali... huhu.. dan itu benar aku!!... tergelak sendiri.. terapi yang cukup baik...

Dan malam ini.. aku ingin lampirkan beberapa keping foto... yang menjadikan aku kuat..

Kem Jati diri Tahun Satu... oh kenangan terindah... ukhuwah terbaik kurasakan di sini... huhu


Teringat janji yang sama2 pernah kita lafaz dulu... masihkah dalam fikiranmu??... huhu



Makan bersama di atas batu
air yang dingin...


Mendaki bukit dengan wajah yang comel??... huhu


Oh kenangan kem yang menjadi permulan ukhuwah sesama rakan sekuliah... indah cukup kurasakan... kita mula rapat dari sini... yang mengajar kita erti apa itu universiti... oh kalau masa boleh diputar kembali... saat ini ingin ku lalui sekali lagi...

====================================================================

Sapa comei??.. haha.. aku punya hati yang halus sekali... mudah tersentuh... bersama seorang adik yg lambat belajar.. prog MPDL... sedang aku cukup sifat.. adik2 di sekolah anak2 cacat ini tiada siapa yang peduli... oh dan oh... seronok menjadi guru lukisan!


Waktu ini jangan kau main2 dengan aku.. jurus silatku sedang dalam kemuncak adanya.. haha.. interaksi silat cekak... di sini aku berkenalan dengan ramai kepimpinan kampus kini.. huhu.. dari semua aliran!!... tidak dapatkah kita bersama2 lagi bagai dulu??... lihat mukaku... mcm budak jahatkah waktu ini??.. hehe

Bersama rakan2 MRS untuk prog anak angkat di Pahang.. oh apa khabarlah ayah angkatku??.. huhu tok empat Pahang??... huhu... manis juga kurasa...


Sahabat2 sekuliah.. oh ketahuilah kalian sahabatku dunia akhirat...


Tetapi inilah akhirnya aku pilih.. bersama PMI dan jemaah... benar terkadang banyak duka dari gembira... tapi melihat gambar ini.. aku pasti jadi kuat semula... aku pasti jadi kuat semula!!
Rehlah di Cheruk tok Kun... kekal dalam memoriku...

3 comments:

Anonymous said...

aktif berg ni kat kampus ye...join sana sini,,memori indah tu,,simpan la kemas2,,sekali sekala buka la utk kembali merasa muda..haha,,,AKHIR nya,,,PMI yg di pilih,,,pilihan bijak-ok la tu berg,,moga di rahmati Allah..

~k.maymot~

Aku Bukan Umar Al-Khatab said...

huhu... kadang2 rasa mcm pilihan bijak... kadang2 rasa mcm pilihan kurang bijak.. huahua... nasib baik masih bijak...

daku muda2 remaja dulu zaman sekolah2 'pondok' dulu lagi la meroyannya kak maymot oiii... huhu.. seminggu x sah kalau sekali x kuar dri sekolah g main2 kat luar.. masuk kuiz tu... sarahan sana... sajak sini... smpai pantunpun daku pernah masuk.. wakaka... kem jangan cite... huhu... skang rasa mcm nak relex skit... malas nak pikiq hal2 donia nie.. huahua... bley??

amin.. moga Allah rahmati semua kita...

Aneroid said...

aktif sungguh demo nih...
la tahzan... innaLLAHA ma'ana

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!