Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Thursday, November 27, 2008

115... suatu kejadian mistik...

Aku nak balik bercuti... lama dah rancang.. peksapun dah abis... ntah mcm mana jadi kisah mistik nie... hauhua... lagi borak jiwa2.. since jiwa masih sakit n perlu dirawat...

Khamis yang lalu seminggu sudah.. aku sempat ke Majlis Munajat/Ibtihal Perdana PAS Kedah ... saja sebenarnya.. tau lama dah majlis tu... n aku rancang kalau abis peksa ngan jayanya aku akan pergi ke sana.. x kisahlah ngan sapapun.. rasanya aku lebih selesa pergi sendiri sebab x perlu susahkan org n lebih penting x kan terima jawapan maaf ada kerja... hehe... sendiri pergi la best... walaupun ujan n basah..

Bawak motor dalam keadaan otak tengah mereng lebih separuh.. ntah apa yg dipikirkan sepanjang perjalanan tu.. huhu but sempat gak la singgah beli tiket... dah nekad nak balik johor Jumaat keesokan harinya... holla... haha...

But dalam munajat tu.. entah mainan Syaitan atau luahan dari hati yg paling dalam... daku tekad untuk burn tiket berharga 55 itu... haha... lelaki gila... x pasal2 habis mcm tu je... huhu... terpaksa bgtau mak x jadi balik...

Dan g gak la kem yang menyakitkan tu... sebab terngiang2 dalam telinga... ayat yg sendiri pernah ucap... "marilah sama2 kita bantu adik2 nie lepas nie.. jangan biarkan depa terkapai2 sendirian"... huhu lama dah aku ucap ayat nie dalam meeting apa ntah.. aku lupa... but ayat nie lah yg buat aku memaksa diri aku pergi... walaupun naik motor sendiri... haha senang nak cabut n nak sarapan kat luar kalau nasi kem x sedap... holla...

Erm kene minta claim nie.. duit minyak motor pergi balik 20 inggit wei!!... haha penajaan ada lebih duit??... try la tanya ngan yang lebih pakar bab2 hukum untuk duit lebih tu... walaupun akan kata org faham.. but then dah minta penajaan untuk sesuatu projek atas nama khasnya... adalah haram untuk digunakan untuk tujuan lain.. nie ustadz yg duk ngajar agama kat aku yg bgtau.. huhu...

Sampai kem tetiba abah msg.. depa akan g KL hari ahad... huhu... selasa pagi akan balik... erm ok gak nie.. bley balik awal n g KL hari senin then balik ngan keluarga ke johor... but entahlah ngan hati aku nie... kenapa sering x sampai hati??... org lain relex je... nak balik terus je balik.. x de pikir benda2 lain... ish betul la...

Dan memang disuratkan terpaksa gak balik rabu... bukan sebab takut ngan benda tu.. haha... tapi sebab malam khamis kat umah ada kenduri sikit.. apatah lagi semua adik beradik ada kat umah.. jarang dapat kumpul penuh selain hari raya... huhu.. tiket dah beli 60 inggit malam rabu tu... tapi ntah mcm mana... atas penat yg amat sangat aku tertidur lepas sampai umah... aku tertidur area 5 petang n kul 6 pagi soknya baru tersedar!!! haha.. magrib n isyak ilang mcm tu je!!...

Dan sekali lagi tiket tu abis lesap... kuang2!!!.. maka ku namakan kisah 115 yg tragik... dan skang... mcm mana nak balik johor??... duit dah abis... n kebetulan aku dah bagi pinjam 150 kat member yg memerlukan masa hari selasa... sebelum kejadian.. dan itulah duit yg aku ad... adakah aku tidak akan balik johor?... haha.. mcm2 misteri lagi selepas ini!!

Arggghhh... kene call abah lagi!!

8 comments:

Mujahid Cakna said...

salam..tp kn ustz aku ade kate, dlm satu pnjaan tuk pgrm, kl ade lebih( ni case mmg kita bkn nk tipu pnjaan, mmg nk gune sume tp da ade lbh), x smestinya hbskn tuk wat jamuan pgrm tu ja, sbb automatik yg bg derma tu berniatkn tuk amal dlm pgrm2 berbntuk islamik mcm pgrm asal yg kita mntk dr depa...then yg lbh kita blh msk dlm akaun persatuan blk n gunekn duit tu untuk pgrm berbntuk islamik yg len lk, asal kn xkluar dari bntuk niat asal dikira halal...tp pape pun if nk pasti lagi cube rjk ustz syukri bab2 hukum ni

Anonymous said...

bahaya kl kita fikir kata kita shaja betul...itu tanda hati kita mati...tnyalah pada ahli2nya...masih ramai lebih hebat dari kita...lemah or hebat, bukan dari kata2, or tunjuk baik, tapi ukuran pertama di padang mashsyar nk lihat kesempurnaan solat jemaah kita, bkn hanya pada kegelisahan kita pada kwn2 len

Unknown said...

tok pehe laa cito najib nih?
gapo dio sebenarnya?

akak nak kena cite mistik akak langgar keta org ke?
;p

Anonymous said...

bila sir hazar makin dipinggirkan..ke mana lari diri mu hai 'pejuang'..!!!

Anonymous said...

1st time melawat blog nie
kelihatnnya ada sesuatu yang tak kena
benarkah begini sikap pejuang?
yang mengaku dirinya mata2 rantai perjuangan Rasulullah?
jika silap mata yang mentafsir, ku pohon kemaafan
tapi sungguh, aku melihat penulisnya begitu merasakan diri nya hebat
kelihatannya lebih byk mempamerkan dan megatakan serta menyatakan keburukan sesama pejuang juga kepincangan dalam jemaah
mengapa ya??
adakah benar penulisnya begitu hebat??

Aku Bukan Umar Al-Khatab said...

Ya Allah... syukran semua... menangis baca komen2 kat sini... erm banyaknya benda terlepas pandang...

Semakin hina rasa diri... x pe la... selalu org nasihat bekerja kerana Allah... akan cuba praktikkan.. tapi mungkin bukan dalam lapangan nie...

Maaf2 semua... memang x sesuai lelaki jahat cuba menjadi baik.. kerana kemanapun dia.. jahatnya dikenang juga...

oh hebatkah aku???... akuilah aku sungguh lemah... serasa segan untuk sekali lagi mohon maaf... benar kata sahabat2 aku sering kali mengutarakan maaf dan sering pula melakukan 'kesalahan' yang sama...

tapi aku janji lepas dari ini tiada lagi kata maaf...

Benarlah sepatutnya aku malu mengaku penyambung mata rantai perjuangan Rasulullah.. jika baginda masih hidup... pasti aku ini termasuk golongan munafik.. Ya Allah pedihnya itu...

Dan benar sekali kerahsiaanku sungguh boleh dipertikai... ah aku memang lelaki yang tidak tahu menyimpan rahsia... untuk semua itu... maka aku mohon janganlah lagi diberitahu aku apa2 rahsia... takt2 semuapun tahu...

Salam'alaik semua... blog ini akan hanya menjadi kenangan... tidak akan aku update lagi.. sekadar memori indah dibumi kampus...

Salam sayang dariku... sayang kalian dunia akhirat...

Anonymous said...

tidak benar penulisnya begitu hebat wahai anonymous.. hehe.

dalam perjuangan, sentiasa ada turun naik sepertimana keimanan kita, ketaqwaan kita pada Allah.. normal la untuk kita berasa keluh kesah, untuk berasa sedikit lemah dalam arus perjuangan..

pemikiran jemaah centric ni salah sebenarnya wahai adik2.. bila kita berpaksikan segala sesuatu atas jemaah, maka judgement kita untuk timbang balik akan berkurang. ini berbeza dgn ummah centric.. pemikiran global untuk kemajuan ummah..

nak tengok method kita buat something tu betul atau salah, senang je.. efek dia kat alam sekeliling dan org2 sekeliling.. cuba tengok apa komen rakan2 sekalian terhadap tuan punya blog, dan apa komen balas beliau?
so timbang balik, betul ke 'cara kita menegur SAUDARA jemaah dgn kasih sayang'? dia siap cakap tak nak update lagi blog.. huhu

mungkin boleh kita gelarkan dia lelaki lemah, mungkin boleh. sangat mungkin.

tapi, pertama2nya...

1) sapa kita untuk judge APA TUJUAN blog beliau ini diwujudkan?

fikir soalan ni dulu ye..

hehe, sekadar berkongsi pandangan.

saya ialah kak izzah
umur 26 tahun
seorang yg comel lagi muda remaja
haha [commercial break]

** ALLAH melayan kita sebagai hamba yg penuh sifat kemanusiaan.. maka, layakkah kita melayan manusia bukan sepertinya?

saya seringkali menasihati adik2 jemaah dan usrah, andai berasa letih dgn perjuangan, rehatlah barang sebentar.. berikan ruang untuk diri sendiri, tapi ingat lah.. kami sentiasa menanti.. untuk bersama2 kembali..

jangan dilayan jiwa yg susah hati dgn cara kita yg keras.. kelak nanti makin menjauh..

- be understanding to be understood.

wallahu'alam.

Mujahid Cakna said...

salam..ape kaba najib??huhu,xtau hg bace comment ni time aku da blk umah or aku kt dpn ko (wat pngetahuan,kami ni rumate..)
berhenti berblog??
ish,aku baru ja nk stat berblog, kl hg nk setop, maka automatik yg baru ni pun da x semngt nk berblog...
jom,same2 smbg berblog mane yg ptt..mgkn ade yg phm, mgkn ade yg x phm tujuan kita berblog..pape pun,mane2 yg rase x sesuai tu,kita ubah la...ok najib, mlm ni aku blk,insyaAllah sabtu pg smpai...
bereh

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!