Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Sunday, November 9, 2008

Aku berdosa atas doaku!!

Aku merasa terlalu berdosa... benar terlalu berdosa atas doaku sendiri.. doa yang percayalah tidak langsung aku niatkan... doa yang terkeluar dari nurani yang dikuasai amarah... doa manusia jahil yang inginkan kemudaratan manusia lainnya... doa yang hanya sekadar lafaz benci... doa yang pasti dicela Allah... doa yang pasti menghasilkan dosa!!

Maaf pada yang telibat.. maaf sekali.. aku pasti melafazkan maaf secara berdepan nanti... aku pasti.. dan maafkan aku...





4 comments:

balqis said...

nak jadi manusia yg bersih hati
susah...
susah nak tak rasa apa2 atas perbuatan tak baik org tu..
hehe,

tapi, bila dalam keadaan marah,
berdoa sebaliknye melawan kemarahan kita..
serius boleh rasa susah nak ungkap doa yg positif tu even dalam hati.. tapi dah sekali susah... buat lagi..
berkali2,,
boleh jadi, rasa lapang, tenang
insyaAllah redha je nnti
jadi tenang sabar kita insyaAllah..


ntah laa, pening gak ngan diri nur, buat apa nak buat jadi perbuatan org lain tu terkesan sgt pada diri nur??

kadang2 rasa mcm nak duk dalam gua je.. xterlibat pun hal2 emosi manusia yg macam2 ni.. hehe,,
jadinya kadang2 dunia depan mata ni nur buat jadi gua gak..
kawan2 jadi "marah" bila nur xpay attention pada emosi diorang..
haha

Aku Bukan Umar Al-Khatab said...

huhu.. setiap org ad view masing2... dan sedang dalam amarah... mcm2 boleh berlaku...

hehe.. daku mendoakan kecelakanaan sahabat2 baikku lantaran hanya kerana merasa sedikit marah...

dan kau tahu.. doaku Itu Allah makbulkan... dan aku sudah pasti doaku itu berlalu bersama dosa dan noda!!...

oh hinanya aku...

Anonymous said...

jgn terlalu MEMURAHKAN kata maaf
kelak ia nya tiada nilai
terlalu mudah melafazkan maaf sehingga menimbulkan rasa tidak mengapa, nanti boleh mnta maaf
jangan sampai orang tak tahu nilai kemaafkan yg dipinta kerana pasni akan datang akn diulangi

mama safura said...

jgn terlalu MEMURAHKAN kata maaf
kelak ia nya tiada nilai
terlalu mudah melafazkan maaf sehingga menimbulkan rasa tidak mengapa, nanti boleh mnta maaf
jangan sampai orang tak tahu nilai kemaafkan yg dipinta kerana pasti akan datang ia kembali diulangi

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!