Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Thursday, August 14, 2008

Ketumbukan Siswa... Dimana Peranannya?


Bercerita soal politik, mahasiswa seringkali diletakkan di suatu tempat yang sudah ditetapkan. Namakan sahaja diperalatkan untuk tujuan parti politik tertentu. Baik Kerajaan mahupun pembangkang, keterlibatan mahasiswa akan tidak lebih dari sekadar batasan sempadan yang di letakkan itu. Sadis dan sungguh tidak mencapai suatu tahap kemahasiswaan apabila mahasiswa sendiri seolah2 rela dengan peranan 'besar' yang mereka mainkan. Maka tidak hairanlah setiap daripada gerak kerja perlu ditopengkan dengan pelbagai nama samaran atas dasar mahaiswa seperti mahasiswa masuk kampung, mahasiswa turun sekolah, mahasiswa khidmat bersama masyarakat dan entah apa2 lagi mahasiswa dan..., .

Begitulah akan berulang2 setiap kali timbul isu2 politik yang melibatkan mahasiswa. Culaan undi, kemas kini sistem maklumat, buat poster, edar poster, tampal poster dll. Dan kini, satu lagi peristiwa yang bakal menjadi sejarah sejurus ia berlaku. Benar pilihanraya kecil Pematang Pauh yang menjadi tumpuan yang cukup hebat apabila seluruh perhatian Malaysia tertumpu padanya kerana mantan Timb. perdana menteri akan bertanding merebut kerusi MP ke parlimen untuk terus menghangatkan situasi politik Malaysia yang cukup mencabar kini.

Tidak mahu terlalu serius... cukup dengan soalan ini... Ketumbukan Siswa... Dimana Peranannya??... GAMIS??


No comments:

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!