Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Monday, May 5, 2008

Suatu Kesilapan??... Atau... Keputusan telah Kubuat!!

Melewati hari2 yang berlalu dengan rutin yang hampir sama rupa2nya mengundang kebosanan yang agak mencengkam jiwa... tidak dapat kubayangkan bagaimana alam pekerjaan yang dilalui oleh mereka2 itu yang pada setiap hari2 yang berlalu melakukan sesuatu yang sama berulangkali... mungkin bukan jenisku... aku cepat bosan dan dengan keadaanku itu, aku menjadi seorang pemikir yang sangat inginkan kelainan dalam setiap yang aku lakukan... maka ; lahirlah suatu kesilapan??.. atau keputusan telah kubuat??

Imbas kembali...

Ketika orang lain berfikir untuk mencari tempat latihan industri berdekatan dengan rumah dan kampung halaman masing2 atau paling tidak mencari syarikat yang memberikan elaun yan palin tinggi, aku pula berfikir tentang jemaahku... apa yang aku fikirkan adalah rumah jemaah yang bakal kosong... entahlah... aku berfikir terlalu jauh agaknya... maka aku mengambil keputusan untuk menyerahkan kepada pusat pengajianku mencarikan syarikat yang berdekatan dengan kampusku ini...

Aku menolak 2 syarikat di Johor kerana keputusanku ini... nampak mulia sungguh... huhu... dan sebenarnya, jika mengikut saranan dan nasihat ibuku, aku boleh sahaja dudk dengan percuma di rumah mak cikku yang juga terletak tidak jauh dari kampus... makanku sudah pasti ada yang jaga... tetapi aku memilih untuk tetap disini...
oh, apakah motifku kali ini???...

Oh, aku sudah mula bosan!!!... suatu kesilapan??... atau... keputusan telah kubuat??... huhu... ape la... cakap macam orang tuttt... hehehe...

Ayat nie aku penah pakai dulu... aku bukan anak tunggal mak bapak aku la!!... hehe mak bapak aku x cop duit... kuang2...

Walau apapun, aku nak trun KL gak sok... mana tau boleh jumpa presiden GAMIS itu.. hehe... Wasiat nabi kepada seorang pemuda... Sabarlah....

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!