Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Monday, September 10, 2007

Kem Modal Insan...


KEDA RESORT Bendang Man, Sik Kedah...satu tempat baru yang aku terokai semalam...ya memang satu tempat baru yang cukup indah...yang juga meninggalkan satu kenangan dan kemanisan ukhwah...

Terima kasih kepada mujahid kerana sudi mengajakku ke sana...dan kalau bukan as sebab akhi..maka diriku ini tidak mungkin dapat menjejakkan kaki kesana...

Perjalanan yang mengambil masa kurang lebih 2 jam itu membuatkan aku berfikir betapa negeri Kedah belumlah boleh dianggp maju...sepanjang perjalanan kami ( aku bersama 3 orang rakan lain), kami dapat melihat betapa perkara asas iaitu jalan raya begitu teruk sekali...malah dikiri kanan jalan terdapat banyak rumah-rumah yang pada pengamatanku boleh dianggap miskin...maka, adakah kedah akan maju tahun 2010??...kayu ukur apa yang diguna untuk mengistiharkan perkara ini??

Ah tinggalkan persoalan yang kukira bersifat politik atasan itu. Kembali kepada lawatanku ini, aku juga ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada penganjur yang telah menyediakan hadiah yang begitu banyak sehingga aku juga termasuk dalam senarai penerima hadiah. Bukan nilaian hadiah yang membuatkan aku gembira, tetapi lebih dari itu, cara penganjur meraikan tetamu amatlah menarik hati mudaku. Bukan itu sahaja...malahan, aku juga memenangi cabutan bertuah yang mana hadiahnya merupakan peralatan elektrik yang begitu relevan sekali dengan statusku sebagai mahasiswa...aku tersenyum sendirian...=))

Aku berdoa moga-moga pihak penganjur akan dapat keberkatan dan program seperti ini dapat diteruskan kerana rehlah itu memang perlu didalam sesuatu perjuangan...dan ketahuilah...aku akan membala jasa kalian melalui caraku...walaupun kalian tidak minta di balas!!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!