Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Thursday, September 27, 2007

Terbukti Aku Lemah!!!


Ramadhan pantas sahaja berlalu..tup2 sudah 15 hari umat Islam menjalani ibadah puasa...huh...kata bijak pandai Ramadhan bulan tarbiyah...tetapi mengapa sukar untuk diriku mentarbiyahkan hatiku sendiri...sukarkah untuk berbuat begitu??...ada sesapa ingin membantu aku menjawabnya???

Hari ini hati yang tenang bergelora lagi...kenapa di bulan mulia yang tiada syaitan di alam nyata ini hatiku kerap benar terkesan dengan perilaku2 dunia???...aku jadi hairan dengan diriku sendiri...TERBUKTI AKU LEMAH!!!...

Tidak berniat untuk menceritakan disini...kerana ada yang perlu disimpan dihati dan kemudian perlahan2 cuba untuk dibuang jauh dari diri...dan kini...DEMAM YANG AMAT PANAS SEKALI!!!

Moga2 menjadi kifarah dosa2 yang aku lakukan...Ya Allah bntulah hambamu yang maha lemah ini...aku merindui malam yang lebih baik dari seribu bulan!!!...sampaikanlah aku kepadanya...amin

2 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah, kerana Allah menguji kita dan mengampunkan kita dengan pahala di bulan ramadhan ini. Walaupun iblis dikurung tetapi sifat-sifat jahil yang ada dalam diri masih cuba menguasai diri manusia itu sendri. Seharusnya kita lebih melakukan sebarang amal seperti membaca quran, solat sunat dan sebagainya bagi lebih kita melunakkan hati dan lebih mengenali diri kita yang dimiliki oleh khalidnya.
Pandangan kerdil... zulaikha zulkarnain (zulaikhazul@yahoo.com)

Aku Bukan Umar Al-Khatab said...

syukran ukhti atas nasihat berguna...akan ana cube amalkan...hati ini memang keras sekali!!

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!