Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Friday, July 25, 2008

Kitaran... Terkadang diatas.... Selalu dibawah...

" Dan demi sesungguhnya! Kami tetap menguji kamu (Wahai orang2 yang mengaku beriman) sehingga ternyata pengetahuan Kami tentang adanya orang2 yang berjuang dikalangan kamu dan orang2 yang sabar (sehingga) Kami dapat mengesahkan (Benar atau tidaknya) berita2 tentang keadaan kamu "
Surah Muhammad, Ayat 31


" Ya Allah Perbaikilah urusan agamaku yang menjadi penolak dan pemelihara urusanku. Dan perbaikilah urusan duniawiku yang menjadi arena kehidupanku.Dan perbaikilah urusan akhiratku yang menjadi tujuan kembali. Dan jadikanlah kehidupan ini sebagai peningkatan dalam segala kebaikan. Dan jadikanlah kematianku, sebagai cara menghilangkan kepenatanku dari semua kejahatan. "


" Kesudahannya, kami jadikan engkau (Wahai Muhammad dan utuskan engkau)menjalankan satu Sya'riat (yang cukup lengkap)dari hukum2 agama : maka turutlah Sya'riat itu, dan janganlah engkau menurut hawa nafsu orang2 yang tidak mengetahui (perkara yang benar) "
Surah Al-Jaathiyah Ayat 18


" Dan bahawa (yang diperintahkan) ini, adalah jalanKu yang lurus, maka ikutilah dia, dan jangan kamu mengikut jalan2 (yang lain), kerana jalan2 itu mencerai-beraikan kamu dari jalan-Nya, yang demikian itu adalah perintah ALLAH kepada kamu agar kamu bertaqwa. "
Surah Al-An'am Ayat 135


" Hai orang2 yang beriman, janganlah kamu mengkhianati Allah dan rasulnya (Muhammad), dan juga janganlah kamu mengkhianati, amanat2 yang dipercayakan kepadamu, sedang kamu mengetahui. "
Surah Al-Anfal Ayat 27


Dan akhirnya.... tahniah dan takziah kepada pimpinan yang baru dilantik... ketahuilah amanah itu berat sekali... tetapi janji Allah itu pasti... manisnya di"sana" nanti... doaku buat kalian... teruskan kesinambungan jalan2 ini... yakinilah... inilah jalan yang lurus itu.... pesan peribadiku... tolonglah kalian baca... buku Golongan Yang Tercicir Disepanjang Jalan Da'wah... Fathi Yakan... Dewan Pustaka Fajar... halaman 89... moga ada manfaat buat kamu!!... terus berjuang anak muda ( oh walaupun kalian lagi berusia dariku.. huhu )
Ingat... Kitaran... Terkadang diatas.... Selalunya Dibawah!!




No comments:

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!