Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Wednesday, May 27, 2009

Musim Membiak Datang lagi!!

Mengikut kefahamanku.. musim membiak (haha sesuai x berbanding mengawan??)... itu adalah musim dimana sama ada pasangan berkahwin ataupun pasangan yang sudah berkahwin berjinak2 untuk mendapatkan anak... huhu.. dan tahukah anda.. musim membiak datang lagi!!

So, x mau berbasa basi.. meh sini aku nak ucapkan tahniah kepada mereka2 yang akan kawen.. sudah kawen dan nak dapat anak.. sudah dapat anak... dan yang nak tambah anak... x kurang juga yang berjinak2 bercinta madinah (cinta bagi golongan yang mcm alim skit.. ces.. becinta gak!!)

Pasangan Abe Yusri dan Kak Safurah... huhu bekas housemateku nie.. merangkap Presiden PMIUSMKKj sidang bape ntah lupa... selamat bekawen... dah kawen jangan perangai masih mcm poyo-poyo... huahua...

Kemudian Naquibku Abe tengku dan Kay... dengar2 dah nak menimang cahaya mata beberapa bulan dari sekarang... moga tabah menempuh alam rumah tangga yang penuh mencabar dan dugaan.. bukan sekadar dugaan rumah tangga sendiri.. juga dugaan emosi dari sekeliling.. moga tabah dan sabar... kalian pasti boleh!!

Seniorku lak.. Abe najib dan pasangannya.. tahniah dariku buat kalian.. huahua.. mcm mana rasanya menjadi ayah dan ibu?... akupun x sabar untuk saat itu... hehe housemateku gak nie merangkap senior yang paling cool... moga anak yang lahir itu mampu menjadi mutiara buat Islam dan menjadi pejuang juga bagai ibu bapanya!

Abe Ji ngan Kak Ummi lak.. sori2 lambat wish selamat.. huhu.. tomeinya baby Ji jr nie... huhu.. rasa nak cubit-cubit je pipi dia.. hauhua... dengar nak sambung Phd??.. kalau betul bagus lah.. nengok2kan skit budak2 kat kampus tu.. ramai dah merapu2.. ntah apa2... wakaka.. (ops sori.. dan janji x nak campur.. wakaka)...

Pas tu Abe hamid lak... power betul senior nie.. setahun satu.. eh silap.. setahun setengah 2!!.. wakaka.. selamat2... dah nak masuk 2 ye anak dia.. haha.. bulat je mata si abang.. garang nie.. haha... moga2 anak2 mampu menjadi pejuang yang hebat!!

Abe Atiq gak dengarnya nak nikah.... wah.. baguslah... jangan tunggu lama2... sehari lak ngan abe yusri.. maap2 kawe mcm x mampu nak hadir.. so, untuk adil.. x hadir 2-2 la.. huhu... jimat x yah beli hadiah.. bley gitu??... so, wish selamat je la untuk segalanya...

Dan bang duang sekali ngan kak shima... hehe... rasa lama gak dah dapat baby tu... tapi nak wish gak.. tahniah.. moga baby boy tu mampu jadi anak yang paling berharga buat ibu bapanya.. dan mampu menjadi pejuang islam yang best!!... juga kepada abang shahril Syah, Obeng yang nikah tahun lepas... dan semua senior2 yang sama ada aku sengaja lupa atau memang betul2 telupa.. x temasuk budak2 mahasiswa yang sama batch atau atas skit yang dah nikah... huhu... betul2 pesta membiak!!

Dan last sekali yang ada dalam otakku adalah sorang lagi anak saudaraku yang sempat aku sambut masa balik cuti hari tu.. hehe.. anak kak long sume 3-3 aku berada ditempat kejadian.. haha... sok2 kalau dah besar jangan lak korang nak pura2 lupa kat aku.. aku sekeh pale ko nanti.. wakaka.. apapun sehat sungguh baby girl nie.. 3.4 kilo... hehe... selamat2 semoga jadi anak yang solehah!!

Ok... rasanya sume yang ada dalam pale otak dah dapat wish.. hehe.. so, skang tiba giliran diri sendri lak... so, aku mcm mana??... cepat2 ada yang sudi nak kawen ngan penganggur x??... dibuka untuk borang pendaftaran sekarang... wakaka!!


6 comments:

ummu ziyad said...

apa la tajuk entri ni...x sesuai betoiii

penganggur bukan sebarang penganggur..penganggur bertauliah tu

Mujahid Cakna said...

ish2..mcm2...
buat pngnggur2 bertauliah,
sjauh mane anda rase bertauliah slagi tdk diuji???
cee..merapu plk
bereh2
aik,ending smpat lg promote2
sila2, penganggur bertauliah kne laju dptkn income
huhuhu

Anonymous said...

salam...huhu..smpat promote g..jgn riso..insyaALLAH ada punya yg nak isi borang pndaftaran tu...dun wori..(orang johor kot,huhuhu)

ibnu Sharom said...

Assalamualikum
najib nta bila pulak nak khawin ayat mengawan tak beberapa elok nak guna lah
bagi manusia..
Ucap tahniah kan sahabat2 yg lain orait juga.
Cuti seolah mulalah musim khawin..mcm tulah mungkin kita nanti.

Aku Bukan Umar Al-Khatab said...

Alamak.. ramai lak yang marah coz perkataan"mengawan' tu.. haha.. so, untuk menghormati mereka2 itu.. akan cuba tukar mengawan kepada perkataan lain.. haha.. bukan senang nak layan perasaan orang lain kat blog sendri.. huahua

Abe Tengku said...

'dugaan emosi dari sekeliling'... huhu, takder apa2lah.. apa2 pun, sabar adalah jalan terbaik.. insyaAllah2

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!