Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Friday, May 1, 2009

Aku ingin Berpolitik dengan serius!!


Aku ingin serius berpolitik!!... sebenarnya aku sekarang pada fasa sangat keliru... aku tahu dan sangat yakin... kekalahan itu satu ujian... tetapi aku lupa rupanya kemenangan adalah ujian yang lebih besar... setiap zaman ada rencahnya... sangat pasti itu... aku paling tidak setuju jika ada yang membuat perbandingan orang-orang dulu x sama dengan budak sekarang... budak sekarang begitu, begini... ces... seolah-olah kejahatan itu baru ditemui pada zaman ini... bukankah kejahatan itu sesuatu yang berulang-ulang?... kerana juga merupakan ujian dari pada tuhan Maha Pencipta??...

Dan sebenarnya oleh kerana adanya yang namanya kejahatan inilah maka ada namanya kebaikan... justeru Allah telah datangkan ada kumpulan yang akan mendukung kebaikan ditengah-tengah kejahatan yang sedang berlaku... dan dinamakan usaha dakwah... untuk sekurang-kurangnya mencegah segala kejahatan dan menyeru kepada kebaikan... ah, basic yang semuapun tahu.. entah apa yang aku rapukan!!

Ah entahlah... mungkin aku berilusi kerana aku nampak kumpulan yang mendukung kebaikan itu sedang perlahan-lahan ingin Allah gantikan dengan kumpulan yang lain... erm benarkah??... Aku perlu ke Kelantan... targetku berjumpa Tok Guru Nik Aziz... ingin kuluahkan perasaanku... kerana aku rasa cukup bersalah andai aku tidak membuat sesuatu!!... ah, adakah aku ingin berpolitik dengan serius???

p/s: maka blog ini dengan rasminya akan turut berbicara soal politik selepas ini.. maka bersedialah menerima omongan aku.. sekian


5 comments:

maymot said...

hmmmmmmmmmmm...

belum bersedia la nak dengo omongan politik dak berg neh...muahaha


---> satu lagi blog ala politik...??? oh tidakkkkkkkkk !!

Mujahid Cakna said...

alhamdulillah, pilih la sesuatu jalan itu selepas faham sejelas2nya
ke mana arah tuju
insyaAllah baru kita nampak apa kita nak capai sebenarnya
syabas shbtku

Mr said...

idop berg. masuk la putera umno. lu kan dak johor. wakaka

Unknown said...

hakikatnya (sebenarnya)politik tak terpisah dgn kehidupan kita. Ia boleh jadi 1 kewajiban & seterusnya 1 ibadah untuk kita mendokong perjuangan yang diredhaiNya. Pilihlah jln yg lurus yg benar. Namun ia pasti bukan jln yg mudah.

Aku Bukan Umar Al-Khatab said...

Tq2... huhu... mari kita halusi istilah berpolitik dengan serius!!

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!