Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Friday, May 22, 2009

Tentang Bulan 2...

Sebagai seorang yang baru cuba untuk mengenali dunia,.. sifat memberontak, keliru dan ingin tahu begitu tinggi dalam diriku... apatah lagi aku sangat yakin dan percaya setiap sesuatu ada alasan tersendiri... waktu itu, kuasa logik sangat menekan... perkara yang kuanggap tidak logik, mudah sahaja aku tolak...

Di dalam pencarian hebat untuk suatu hala tuju yang aku sendiri tidak pasti... atau mungkin sahaja terlalu awal buatku... perbandingan antara Maulana Ilyas dan Imam Hassan Al Banna begitu memuncak... satu pihak mendakwa pihak lain terlalu memuja mursyid mereka dan tidak pula mengikut sunnah sebenar Rasulullah... Islam tidak tertegak tanpa hati-hati yang inginkan Islam... maka satu kumpulan begitu fokus untuk menarik hati-hati ini... Manakala satu pihak lagi mendakwa, Islam tidak akan tertegak tanpa Ia sendiri perlu berada dipuncak yang punya kuasa memerintah... Maka diusahakan bersungguh-sungguh untuk sekurang-kurangnya punya kuasa mendesak... Arghhh... fasa yang sungguh keliru!!

Namun kemuncak kepada segala pencarian ini adalah fasa pilihanraya... aku jadi hairan dan cukup berbekas dihatiku apabila iklan-iklan keganasan dan hal-hal negatif begitu memuncak berkaitan dengan wajah-wajah bersih yang secara serius aku rasakan sejuk mata memandang... Akal logikku yang pada tahap itu masih terlalu di awal pembentukan remaja tidak dapat menerima segala bentuk iklan-iklan begitu... benar-benar tidak dapat menerimanya... maka sahaja aku cuba untuk mengenali wajah-wajah ini dengan lebih dekat... dan disinilah aku mula kenal tentang bulan!!!

Bertambah erat pautanku ini apabila pada suatu hari aku dapat bertentang mata dan bersalam kucup tangan dengan Tok Guru Nik Aziz pada suatu majlis yang dihadiri di Johor... ketika itu, usiaku genap 13 tahun dan dalam hatiku telah terdetik bahawa... inilah jalanku selepas ini... dan jalan anda pula bagaimana??...

p/s: aku mencoretkan perihal ini kerana aku mendapat sebuah email daripada seorang forumer TKO yang bertanyakan apa sebenarnya fikrahnya aku ini... Hanya kerana mengenali Aduka Taruna dan kebetulan cukup baik dan mesra dengan beliau... peganganku di tolak... oh, sebetulnya aku cukup sedih dengan singkat pemikiran begini... generasi muda gagal difahami.. gelojak jiwa muda gagal ditafsir... benar, Aduka dari satu sisi cukup melampau dengan mainan bahasanya... tetapi jauh daripada itu mengapa tidak diselami hati mudanya... apa yang cuba diluahkannya... generasi ini genarasi yang dahagakan maklumat... hidangkan maklumat itu selengkapnya sambil jangan pula berani cuba berbohong... sejak aku mula menyayangi PAS... aku tidak pernah sekalipun untuk tidak menyayanginya lagi... malah ketahuilah setiap hari kasihku bertambah... apatah melihat bagaimana Kerajaan ini terus memerintah...Ya Allah... moga kau percepatkanlah kebangkitan dan kemenangan Islam... Salam Sejahtera buat seluruh pejuang PAS... berpuak-puak dan bergolongan-golongan adalah normal... mengikut cenderungnya pendapat masing-masing... tetapi sekali PAS... pastikan tetap PAS... sehinggalah Islam dibuang... baru kita tinggalkan Ia!!

3 comments:

cpj said...

"sehinggalah Islam dibuang... baru kita tinggalkan Ia!!"

maaf berg, cpj ni bengap sikit, boleh berg jelaskan penyataan di atas....cpj tak faham...

Berg said...

hehe maksudnya.. bila PAS sudah tidak lagi bertunjangkan Islam... sudah hilang perjuangan Islam dari matlamat... maka alat PAS itu sudahpun tidak lagi relevan... dah ketahuilah pasti Allah akan gantikan dengan sesuatu yang lain...

Berdoalah moga2 PAS akan terus kekal dalam perjuangan... dan akhirnya akan beroleh kemenangan yang manis!!

Zorro said...

InsyaAllah Islam pasti menang. Perubahan kebangkitan Islam sejak akhir ini kerana Hamas mengambil alih Palestin pada 2006. Bukan sahaja di Malaysia bahkan diseluruh dunia. Manusia bukan Islam juga semakin jinak dgn Islam. Sesiapa yg menguasai Agsa, mereka itulah yg akan menguasai dunia. Dengan keruntuhan ekonomi kapitalis dan konflik akhlak yg serius, Islam telah mula memberikan ruang dan harapan pada semua manusia dibumi. Sekian.

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!