Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Friday, September 26, 2008

Kisah Aku.. dan naquibku...

Hari nie aku telah menzahirkan siapa aku di dalam alam maya setelah agak lama berkira2 untuk berbuat demikian... banyak faktor sebenarnya aku fikirkan termasuklah kebebasan menulis yang sudah pasti akan sedikit berkurang... dan aku juga sudah bersedia untuk menulis dengan serius... mengharapkan diri ditegur... kerana aku sngat suke menegur walau terkadang sering teguranku disalah tafsirkan... dan mulai sekarang.. inilah kisah hidupku.. kisah perjuanganku ( oh berjuangkah?? )... fikrahnya aku... dan sisi2 yang aku lalui sehari2... sudah berada pada tahun terakhir pengajian ijazah pertamaku... namun aku sangat berkira2 untuk menyambung sarjanaku selepas ini... target utama UM ( bumi para pejuang berjuang...) kemudian UTM... dan mungkin sahaja masih disini.. USM yang aku cintai dan kadang2 mulai bosan... salam perkenalan pada semua yang tidak mengenaliku secara zahir sebelum ini... dan oh.. ini juga salah satu janjiku pada diri dan pada seseorang yang sedikit mencabar!!... huhu... oh dewasa dengan sempurna...

====================================================================

Kisah naquibku pula... hehe dia nak kawen!!... itu sahaja... haha... aku baru selesai berdiskusi secara 4 mata.. dari hati ke jiwa dengannya.. ternyata dia ini hebat sekali... tiba2 aku yang belum bernikah ini banyak sekali memberi kata2 semangat dan turut memberi nasihat... oh cuma satu pesanku... oh abangku yang aku kasihi... dewasalah dengan sempurna... dengan perkahwinanmu 5/10/2008 ini.. bererti kau sedang menyempurnakan separuh dari hidupmu yang lain.. bersedialah dengan tanggungjawab yang besar itu.. I'syaAllah.. aku akan menyusul 2 tahun dari sekarang... haha... oh abangku... satu pesanku lahir dari hati yang paling tersembunyi... mari kita abaikan mereka2 yang tidak penting itu... maju kedepan... masa depan itu Allah yang tentukan... maruah tidak tercalar selagi tidak dilanggar larangan Allah.. selagi masih diikut suruhanya Dia... Cukup kau tahu... ada seorang anak usrah... yang begitu menyayangimu kerna Allah!!

====================================================================

Kisahku kembali... haha.. aku akan pulang berhari raya bersama umi hari ini... ya basku malam ini ke johor bahru... oh x sabar rasanya... dan sedih.. internet masih juga tidak ayahku sambung.. walaupun dia berjanji ingin menyambungnya... haha.. aku faham.. tinggal mereka berdua.. abah dan umi... maka internet membazir cuma ( maka line kene potong dulu... haha)... dan pointku.. maka selama percutianku untuk hari raya ini.. maka tidak dapatlah aku on9.. kecuali jika aku pulang kerumah nenek... hehe...

Ucapanku.... selamat menyambut syawal yang mulia dan seribu ampun dan maaf kupohon... kepada semua... walaupun tiada akadnya.. aku mengharapkan setiap yang membaca postingku ini dapat memaafkan aku.. kerana aku sangat yakin berdosa dengan kalian... contoh dosa.. ( ish... lembab betul budak2 USM nie....kataku dalam hatiku... haha) bukankah itu bermakna aku berdosa dengan kalian??.. huhu.. maka sahaja aku memohon ampun dan maaf.. dan ketahuilah.. aku telah memaafkan setiap kesalahan kalian selewat sebelum aku tidur setiap pagi selepas dhuha... haha.. malamku siang.. siangku malam!!... sampai jumpa... salam lebaran!!



2 comments:

Cahaya~ said...

Salam idulfitri. Maafkan kalau tersilap kata2, terlebih2 gurau, terguris hati, kena kutuk2 etc2.. huhu


tapi.......
tak faham tajuk ngan isi entri.. err.. cam ada something wrong jer.. heheh
sengaja kutuk2 lagi.. haha
mintak maaf lagi sekali ;p

Aku Bukan Umar Al-Khatab said...

ahaks... x payah paham.. bace sudah.. hehe mcm mana raya??... raya sakan nampaknya.. huhu... dah2 g sambung belajar semula!... :p

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!