Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Tuesday, March 10, 2009

Tahniah kepada mereka...


Untuk buat kerja agama... belum pernah sejarah buktikan suatu kerja yang mudah... adakah kamu menyangka kamu telah beriman sedangkan kamu belum di uji??... dan ketahuilah ujian itu diberikan kepadamu sesuai dengan kemampuan dirimu...

Aku secara peribadi berasa sangat terkesan dengan kerja-kerja agama yang dilakukan oleh ustadzku ini dan seorang lagi yang juga mentorku di lapangan maya... benar biarpun ramai kalangan jemaah kampus tidak pernah pedulipun malah sempat pula marah-marah kerana aku begitu aktif diluar, namun kemanisan yang mereka sering war-warkan pabila berjuang itu secara peribadi aku dapatkan disini...

Dari sejauh Terengganu turun ke Kuala Lumpur hanya untuk memberi sokongan kepada majlis minum petang ini... membuatkan daku berasa cukup kerdil... dimanakah usaha yang aku buat selama ini??... setakat terpekik2 dilapangan sendiri yang kadang2 tidak memberi impakpun bukan setakat kepada masyarakat kampus... malah kepada diri sendiri... menggambarkan betapa lemah dan hinanya diri ini, ah aku ahli jemaah yang bermasalah dan hanya tahu menyusahkan orang lain... maaf kepada yang rasa sering disusahkan...erm kene bukak akaun maybank nampaknya...huhu... tahniah juga kepada tuan rumah... dengan semangat yang beliau miliki.. memberi aku satu lagi bentuk motivasi yang x ternilaikan... kamu memang hebat!!

Akhirnya, aku ingin sekali untuk mewar-warkan madrasah dan maahad yang sedang diusahakan dengan begitu gigih secara berdikit-dikit oleh kedua-dua orang sifuku ini...

http://madrasah-insaaniyyah.blogspot.com/ dan
http://al-ansoriyy.blogspot.com/

Moga Allah redha setiap usaha yang baik ini...

p/s: x sempat lak jumpa TG Haron Din... x pe... mungkin lain kali ada peluang... nak scan Jin apa yang duk betenggek dalam kepala nie sampai x mampu tidur dan jadi malas sangat... huhu

4 comments:

eagle said...

saper nama sifu tu ha ..

Aku Bukan Umar Al-Khatab said...

erm ada 2 sifu... yang mana satu.. hehe kalau madrasah insaniyyah tu name dia ustadz ghoni... maahad tahfiz tu nama dia ustadz azhar... kenal ka?

maymot said...

jin mana laa bertenggek kat pale berg ni...jin jantan ke betina,,,huhu

Aku Bukan Umar Al-Khatab said...

huhu... x sempat check la kak oiii... nak tau gak... tak pe... lain kali boleh cuba lagi... haha

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!