Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Tuesday, June 2, 2009

Cyber War... pro n cons!

Pagi nie aku ambil masa dekat 2 jam gak membongkar dari satu blog ke satu blog... huhu.. matlamat satu je... coz semalam aku terbaca MSO punya artikel.. aku sedia maklum bagaimana sinis MSO terhadap YB Husam... yup.. aku berpandangan ada la luka-luka lama antara mereka berdua suatu masa dahulu... biasa la tu.. namapun manusia... tapi entah kenapa pagi nie... aku terhidu satu cyber war yang maha dasyat... erk... ke aku sorang yang rasakan nie??

Aku x berani nak berpihak.. since x tahu menahupun apa yang terjadi sebenarnya... aku adalah ahli PAS yang menghargai semua golongan... atau terlalu berbaik sangka??... huhu.. adakah dengan 'mungkin' pernah sedikit melakukan kesilapan.. maka hukuman gantung terus dikenakan dan seterusnya melupakan pula jasa-jasa pengorbanan yang lain... baik MSO mahupun YB Husam dan blogger2 lainnya juga... masing-masing adalah menyumbang pada pembangunan PAS.. dengan cara sendiri... tapi berbaloikah apa yang telah dilakukan selama ini dengan secara 'mesra' berperang terabur peluru begini... ah, aku sempat membayangkan semuanya kerana pemilihan PAS 2009... kalaulah semudah itu dan minggu depan segalanya kembali ok... huhu


Dan semalam gak tetiba si nyle naik angin... haha... aku pelik la manusia2 nie... kalau betul berjuang untuk sesuatu yang benar... kenapalah bermusim... arg... semalam bab Abang Mat Sabu Syiah... haha... akupun x tau la Syiah ke tidak abang Mat Sabu tu... tapi yang aku persoalkan adalah kenapa time pemilihan begini baru keluar semua cerita tu semula??... dan lebih malang ada sorang bagi email... sebab go go MU daku tu... haha... boleh pulak ye dia kata aku budak2 lagi dan x faham selok belok politik... belajar lagi... hehe... sadis dan sinis sekali... setakat nie adalah email kedua aku terima sebagai moderator TKO dan merupakan satu kritikan... sebolehnya aku terima sahaja.. ya mungkin aku belum betul2 faham apa itu politik... tapi tahukah kalian semua... orang2 seusiaku dan sepertikulah yang bakal menentukan politik itu bagaimana nanti kedepan... hehe

p/s: Wak Al-Banjari... ermmm... ulama' tu sapa ek??... huhu dan UBN memang agak bejaya la kalau time2 pemilihan PAS nie... huhu... mainan depa selalu menjadi... tapi aku secara peribadi berdoa... moga2 PAS masih kekal seperti dahulu.. selepas segalanya selesai... maka selesai jugalah segala puak2... masa bekerja jauh lebih penting... mari jadikan usaha UBN sebagai sesuatu yang sia2!!


No comments:

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!