Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Friday, June 5, 2009

YB Salahuddin Ayub... Jom Balik Kampung...


Aku tertarik pagi nie bila baca hujah wakil Johor dalam muktamar dewan pemuda PAS 2009... ya, boleh saja aku abaikan bab Renggo yang nyanyi lalu masyuk Aduka Taruna... haha.. lansung x menarik minatku... tapi aku tersenyum sendiri apabila secara seloroh wakil Johor tersebut meminta mantan Ketua Pemuda supaya balik ke Johor membantu jentera negeri... Yup, selari sekali dengan hasratku... benar, jika aku adalah perwakilan, aku juga ingin menyuarakan perkara yang sama... aku kira pemuda-pemuda Johor juga sudah berubah selari dengan perubahan nasional...

Namun, mereka pastinya memerlukan seorang ikon yang mampu lebih menarik dan memberi keberanian kepada mereka untuk mengubah suasana.. Johor bukan seperti negeri2 lain umpama Perak, Selangor mahupun Kedah... Isu di Johor adalah golongan muda ini terpaksa beradu dengan ibu2 dan bapa2 sendiri... Maka sahaja mereka tidak ingin berlaku pergeseran keluarga... dan hasilnya pegangan politik menjadi rahsia diri... ah, terlalu ramai sahabatku begitu!!... keluar daripada Johor menjadi PAS namun pulang ke johor menjadi nuetral mahupun UMNO... huhu

p/s: ok YB, kalau YB jadi balik dan betanding kat Johor nanti... teman janji akan balik Johor kempen gile2 buat YB... hehe... Yb nie orang kampung teman nie... cikgu ayob tu sapa x kenal kat kampung... hehe... tapi baru2 nie eksiden... moga2 dah sembuh... zaujah diapun x berapa sihat sekarang... banyak betul dugaan jadi pejuang nie... erm apa2 hal kalau YB balik kampung... call le teman... hehe

2 comments:

Anonymous said...

dulu beliau jiran nur je..
selalu petang2 main layang2 etc dengan anak2 dia..
hehe,,


;p

Hanz_Azdi said...

taim salehudin al ayubi... hehe tu wa tambah ler... mmg dia ikon baru, trampilan sederhana, smart-thinking, rajin turun padang dlm byk hal, nampak la hasil kerjanya dlm PAS...Beruntung kita dpt dia... ingat dlm setahun 2 lagi leh ler kita kempen dia jadi Timbalan Presiden..eh! wa cadangkan dia Presiden PAS ler ..tak pa bukan ulama pun tak pa...ulamak dah byk dalam Dewan Ulamak...hehe.

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!