Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Tuesday, June 9, 2009

Suku Kedua Pemerintahan...

Diam x diam sudah melewati suku kedua pemerintahan sejak peristiwa mac 8, tahun lepas... jika perayaan 100 hari pemerintahan 5 negeri dahulu... pimpinan pakatan sering mengatakan beri cukup masa untuk merealisasikan segala janji2 yang ditabur... Janji UBN memang x kan pernah ditagih.. kitapun dah kenal rapat sapa UBN nie... tapi kerajaan pakatan nie kita baru je nak bekenal2 rapat dan mesra... ya, sudah masuk suku kedua pemerintahan... jadi, perlukah rakyat yang ingatkan janji2 yang ditabur dahulu??

Erm baik PAS, DAP mahupun PKR... nampaknya sekarang fokus dah sedikit lari... kalau x laripun, cuma melihat dari sudut pandangan lain.. pandangan kebanyakkan orang... mula2 PKR dengan isu kesetiaan dan murahannya... diikuti DAP dengan isu moral... sekarang PAS (harap tidak) dengan isu nak tunjuk kuatnya... kadang2 kalau diikutkan hati yang x terkawal dek hembusan Syaitan... mahu lari je jemaah nie... tapi nak kemana??... ada pilihan ka??... ye la.. kalau ditegur... maka isu wala' akan serta merta keluar... ah konon ikut saluran yang betul... cuba bagi sini satu saluran yang dikatakan betul tu dan selepasnya tindakan akan diambil.. sedang cakap2 dalam muktamarpun boleh buat bodoh...

Aku menulis nie bukan nak kurang ajar dengan pimpinan... tapi setakat sekarang, aku lihat banyak pimpinan yang buat kurang ajar dengan ahli... apa kehalnya??... x dapat nak cover masalah, maka dengan selambanya kata termakan dakyah media masa yang dipunyai UBN.. tapi entah apa alasan dibuka pintu untuk segala bentuk dakyah itu bertapak.. jika tidak ada pintu2 yang dibuka... masakan dengan senang nak diputarkan oleh komponen UBN itu... baca harakah tadi, aku geleng kepala... aku ka yang x paham atau??... ah, aku kot yang x paham... negara lain buat juga.. tapi sebab x dak satupun parti yang ada undi majoriti... sebenarnya UBN tu adalah UG la tu... tetiba sebok nak masuk dalam UG orang apa kehal??... konon2 UBN akan setuju la...

Oiii pimpinan2 PR.. daripada duk borak benda yang buat pecah belah nie.. baiklah fokus tunaikan janji2 dulu... jangan sampai pakatan nie jadi sejarah dalam buku teks tingkatan 2 yang sudah disunting je!!


1 comment:

Hanz_Azdi said...

kalau ler boleh kita semua ada kuasa undi nak pecat TGHA tu, ni ler masa yg sesuai... Dewan ulama PAS pun jenis syok sendiri gak...usulkan nak jawtan presiden, Timbalan & 1 Naib Presiden (walau kebetulan kali ni depa dpt semua tu) tapi nampaknya taim PAS mula dpt sokongan depa buat perangai lama, angkuh, tak leh ditegur,dikritik, tapi pandai tuduh-tuduh org lain...heran aku! Depa ni ada komplot nak jatuh & malukan Mursyidul Am TGNA ker? Nak naikkan Harun Din ker? Takpa lagi...tapi jangan sibuk nak jawatan (dlm PAS, kerusi ADUN, Parlimen, power sharing UG) sahaja, kerja tak pandai buat. g sah terbukti lemah, lembap buat kerja tu, elok jgn tawar diri..TGNA dah pesan (scr kiasan), masih perwakilan ada yg ngok & syok sendiri...jika guna bahasa AT (tanpa izin AT) "memang ***** punya *****"..wa rasa mmg kena gaya pun. Cukup padan.

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!