Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Wednesday, June 3, 2009

Legasi ini Bukan Kamu Yang Mulakan!!



Jika pemilihan yang lalu... aku tidak begitu sensitif seperti kali ini... entahlah... bukan tidak berminat... tetapi mungkin aku tidak begitu terdedah dengan media baru seperti yang ada sekarang... aku percaya... mana-mana pemilihan dalam muktamar.. pasti ada kurang banyak pergeseran sana-sini... namun uniknya PAS, selepas habis muktamar, selesai segalanya disitu.. kemudiannya gerak kerja akan berjalan seperti biasa...

Tetapi kali ini, lain benar rentaknya... walau cuma satu jawatan yang terlihat begitu sengit saingannya... namun, entah syaitan apa membisikkan ke telingaku mengandaikan bahawa pemilihan kali ini tidak akan selesai sekadar selepas muktamar... bukan sekadar calon yang bertanding... jauh dari itu aku lebih risaukan kelompok-kelompok yang menyokong... Ya Allah, bantulah pejuang-pejuangMu...

Cuma mungkin satu yang mampu aku ungkapkan... Legasi ini bukan Kamu yang Mulakan!!... tetapi jangan sampai Kamu yang mengakhirkan!!

p/s: jika tersedar kita seakan dikuasai napsu... apa salahnya menoleh sebentar kebelakang... ingatilah pejuang2 terdahulu.. penat lelah mereka... perit jerih mereka... sampaikah hati kita memusnahkan apa yang sudah mereka bawakan??... Al-Fatihah buat Almarhum Ustadz Fadhil Noor... amin

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!