Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Saturday, March 29, 2008

Kaedah membuat keputusan... oh salah lagi ka??

Peristiwa Satu...

Ada dua aktiviti... pertama untuk jemaah luar... kedua untuk jemaah kampus... mana yang lebih aulawiyat??... untuk jemaah luar, aku akan kerumah anak2 yatim untuk memberi sedikit sumbangan atas dasar kemanusiaan bersama2 dengan ramai rakan serta mentor jemaah luar... dan untuk jemaah kampus, kami dikehendaki menjalani tamrin... aku telah menyatakan persetujuan untuk kerumah anak2 yatim lebih 2 minggu awal dari tarikh di beritahu adanya tamrin... maka, yang manakah lebih aulawiyat??... keputusan yang diambil akan ku bagitahu jika ada permintaan!!... hehe...

Peristiwa Dua...


Ada 3 aktiviti... pertama untuk peribadi,... kedua untuk saudara dan ketiga untuk jemaah... oh pening manakah lebih aulawiyat??... peribadi adalah ke syarikat tempat aku akan membuat Industrial Training... kedua ke rumah saudara di Taiping... oh sepupuku kahwin... dan ketiga atas urusan jemaah kampus... mandi-manda???... oh yang manakah lebih aulawiyat??... ramai yang tahu keputusan yang aku buat!!

Peristiwa Tiga...

Aku sudah berada di Kedah... oh best berada di sana... dapat tidur di bilik YDP PAS Pokok Sena ( carilah siapa!!)... siap duduk2 di kerusi YDP... berangankah??... haha... tujuan utama meraikan pernikahan seorang super senior yang pada pandanganku banyak memberi buah fikiran untuk jemaah... benarkah??... huhu... dan hampir seminggu di sana dapat juga bergerak kerja untuk jemaah sebelum PRU.. oh tidak dilupakan untuk Darul Hadith dan adik2 murabbitun ( kalian sangat hebat)... tiba2 hari keempat disana... dapat panggilan jemaah inginkan berada di Padang Menora... ada taklimat dan roadshow PMN... yang manakah lebih aulawiyat??...

Semua peristiwa tersebut telah berlalu dan kesemuanya fiqh aulawiyatku dipersoal... ada banyak lagi peristiwa2 yang aku lalui sekitar membuat 2 keputusan dan seringkali juga aulawiyatku dipersoal!!... oh dan esok, jangan di tanya jika keputuan ini aku ambil... kali ini, biar aku ambil keputusan sendiri!!

P/S : ini belum termasuk membuat keputusan untuk diriku... benarkah kalian hanya akan membelanjaku makan hanya jika ingin sesuatu dariku??... oh inginku memegang sesuatu jawatan??... oh ingin aku masuk ke rumah sewa??... alahai... begitu?? ... oh tinggal beberapa minggu!!

2 comments:

Aku Bukan Umar Al-Khatab said...

oh, sukar rupanya membuat keputusan sendiri... oh sungguh melibatkan hati!!

Azwadi_net said...

Mana aku tau ko ngah duk atas kusi YB Mahfus Omar tu... Kalau tahu tak der la call hang pagi2 pg PMN.

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!