Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Sunday, March 23, 2008

Kematian itu pasti...bukan sekadar mimpi...

Rupanya itu mimpimu... erm sekadar mimpi... belakangan ini, ramai pula rakan2 memberi respon terhadap posting2ku... syukran masih mengambil berat... kalian sahabat dunia akhirat...

Pertama...
Ya akhi, kebelakangan ini, tulisanmu sering menunjukkan sisi sedih dari perjalanan hidupmu... tidakkah kau punya sisi gembira sehari2??...

Kedua...
Banyak sungguh rahsia yang akhi pendamkan dari kami... mengapa tidak dulu berterus terang??

Ketiga...
Melihat postingmu... terlihat kurangnya jalinan ukhuwah di dalam gerak kerja kampus... benarkah??

Keempat...
Terukkah sakitmu... masa TAQ dulu... benarkah akhi pengsan hasil penyakitmu??

Dan beberapa soalan lagi... buat aku berfikir kembali... benarkah apa yang aku sedang lakukan kini??... adakah aku sedang menagih simpati dengan yang namanya manusia??... sedangkan penggantungan harapanku hanya pada Dia... Tuhan yang Esa..




Kematian itu pasti wahai sahabat... tidak perlu dimimpikan... ia janji yang pasti... cumanya... bersediakah??... Ya Allah... moga aku mati dalam Iman dan Islam... Redhailah kami...

Oh teman... ketahuilah, aku seorang yang ceria... tanyalah pada mereka2 yang rapat denganku... haha... terlalu banyak sisi gembira dalam hidupku sehari2... melihat wajah sahabat yang tersenyum cukup membuatkan aku gembira... maka janganlah kau takut... aku masih melalui hari2ku dengan gembira... cuma kalau kau perasan dan mengambil tahu... kegusaran hatiku sangat tertumpu pada jemaah ini... belum pernah aku meluahkan perasaan selain untuk jemaah yang aku sayangi ini... kerana aku jadi sangat takut... andai aku tidak membantu malah menjadi beban untuk jemaahku... aku punya pemikiran lain dari yang lain... sudah terbiasa begitu... berterus teranglah jika kalian tidak senang dengan itu... dan satu yang sangat penting untuk kau tahu mengenai aku... aku punya hati yang halus sekali!!

Oh teman... soalanmu menusuk sekali... itu bukanlah rahsia... cuma belum perlu aku war2kan ia... pasti kau terperanjat andai kau tahu... banyak lagi yang kau tidak tahu mengenaiku... jom kita berkenal2lan... sehinga catatan ini ditulis... aku masih punya banyak rahsia berkenaan keterlibatanku dengan jemaah dan aku kira, biarlah ia sekadar rahsia... kerana menurutku... manis sekali jika aku mampu menjaganya... moga tidak timbul riak... hehe.. sekadar membiarkan tanda tanya berlegar di mindamu!!

Oh teman... janganlah kalian menilai begitu... jika ukhuwah antara kami tidak sebaik ini, aku jamin akulah orang pertama yang akan menjauhi jemaah ini... walaupun sudah ada bayang2 rakan jemaahku yang cuba menjauhi kita... tetapi ketahuilah, kalian yang paling ku cinta dilapangan kampus ini!!... mana mungkin orang yang pernah aku tidur sebantal... saling suap menyuap makanan, berkongsi air minuman dari bekas yang sama, direndam bersama..( oh lupa..aku tidak kena...wing2..huhu ) eh sekejap...haha, aku kene lebih lama untuk TQ...hahaha hipokrik sungguh kalian...benarkah hipokrik itu munafik??...sekadar membuatkan kalian takut kerana bahasa arab lebih terkesan... benarkan??..., beraktiviti... mengembara, menghamburkan air mata.. berkongsi bahu untuk menceritakan perihal masalah 'itu'... oh ukhuwah bagaimana lagi yang ada begini di dunia??... kalianlah sahabat dunia akhirat... sehingga selalu dalam doaku... meminta kita sama2 berjiran di syurga!!

Oh teman... benar... waktu TAQ itu aku sedikit terpengsan... lantaran terlalu kuat berfikir dan kepalaku jadi pening sekali... sedikit terkesan... cuma pendapat peribadiku... itulah Tamrin paling tidak berjaya... sehingga membuat sahabat yang paling rapat denganku dulu dan kini mengelak untuk bersama jemaah... apa yang kalian lakukan??... sedikit tersentak... dalam keadaan begitu... soal seseorang... "tidur eh??"... oh bila dikenang kembali... sudah menjadi lawak... tapi perasanku waktu itu??... pesanku... dilain kali... jagalah maruah... kerana melalui maruah, ramai yang akan menilai... hipokrit??... entahlah... sekali lagi... sama maksud dengan munafik!!

Ya ALlah... tunjukkanlah jalan yang benar buatku... kerana penulisanku ini... ada baik dan buruknya... dan untuk itu, manakah yang lebih baik... beginikah atau ku senyapkan sahaja??... oh lemah rupanya aku... siapa kata aku kuat??... sekadar melalak sewaktu mesyuarat??... boleh sahaja dilatih... x percaya??... cubalah!!... rupanya kalian lagi penakut!!

2 comments:

Anonymous said...

"berjuang memang pahit kerana syurga itu manis"

Masih teringatkah adik dengan bait2 lagu ini?

"berjuang menempah susah, menanggung derita menongkah fitnah"

salam perjuangan menuju mardahtillah.sangat mengkagumi kalian..=)

Anonymous said...

manusia mati, tinggal nama

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!