Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Saturday, March 22, 2008

Taubat Seorang Hamba...

Hari ini aku menghadiri mesyuarat jemaah untuk merancang aktiviti jemaah seterusnya... tetapi entah kenapa aku jadi sedih sangat... entah lah apa punca sebenarnya... rasa diri tidak menyumbang satu apapun pada jemaah yang aku sayangi... malah aku rasakan, aku adalah beban yang terpaksa dipikul oleh rakan2 ku yang lain.. terutamanya pimpinan yang banyak berbaik sangka dan berlapang dada denganku... entahlah... saat ini aku teringat Umi... derhaka sungguh rasanya diriku... dalam penulisanku, tidak pernah langsung ku sentuh darihal kekasihku ini... zalim sungguh aku... Wahai ibu, ketahuilah, kau kekasihku Dunia Akhirat....

Sisi lain dariku, aku ingin sahaja meletakkan jawatanku...semata2 kerana sayangku kepada jemaah ( atau melarikan diri??..) entahlah... mungkin aku dilahirkan dengan melihat sesuatu terus pada sisi yang lain... dan x ramai yang boleh terima itu... maka akhirnya, aku jadi beban di dalam melontarkan idea pemikiranku yang pada tanggapan banyak pihak... sedang menjatuhkan jemaah itu sendiri...benarkah??

Tidak dapat kutahan2 lagi... benar, aku sedang berkonflik dengan 'mereka'... semuanya gara2 mulutku yang aku sendiri yakin memang tidak mampu kukawal... itulah aku... tetapi ketahuilah aku benar2 melakukan itu, untuk menjadikan jemaah yang aku sayangi lebih terkehadapan... lebih membangun bersama Islam... lebih maju dengan gerak kerja... dan tentu sahaja tidak ramai yang bersamaku... kerana itu memang aku...

Maka aku putuskan... kembali pada pemilikku adalah yang terbaik.. Ya Allah, terimalah taubat seorang hambaMu....



Hati hiba mengenangkan dosa2 yg ku lakukan,
Oh Tuhan Maha Kuasa,
Terima taubat hamba berdosa...

Ku akui kelemahan diri,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x.....
Taubatku ini.....

Telah aku merasakan derita jiwa dan perasaan,
Kerana hilang dari jalan menuju redhaMu ya Tuhan.

Ku akui kelemahan ini,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x...
Taubatku ini...

Di hamparan ini ku meminta moga taubatku diterima...

Ku akui kelemahan ini,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x....
Taubatku ini...

Ku akui kelemahan ini,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x..
Taubatku ini...

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!