Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Tuesday, August 21, 2007

Berbahagialah kalian berdua abang dan kakakku...



Penulisan ini aku dedikasikan kepada sepasang makhluk Allah yang aku anggap seperti abg dan kakakku sendiri...Berbahagialah kalian di hari pernikahan...

Aku menjadi seronok hari ini apabila dapat bertandang ke rumah kakakku kerana meraikan hari berbahagianya bersama abg yang turut kukasihi...( aku bersama 2 lagi rakan sampai ketika majlis sudah selesai dan khemah sudah dikemas!! )...=))...

Ketahuilah aku jadi sangat ingin ke sana bagi meraikan mereka adalah semata2 kerana mereka adalah mentorku di lapangan jemaah ini...kalau kekaguman itu sesuai untuk makhluk...aku pastinya jadi kagum pada mereka berdua...sama padan...sama berilmu...sama baik(akhlak terpuji...= sedikit mengampu=)) ) ..dan betullah kalau dikatakan perempuan yang baik itu untuk lelaki yang baik...

Sesat??...ya...menjadi lumrah mencari rumah yang tidak pernah dikunjungi...tapi itu bukan persoalan...huhu...apa yang penting...aku ingin mereka tahu...aku gembira untuk mereka!!

Dan aku juga jadi ingin sekali mengetahui mengenai Baitul Muslim yang aku percaya telah menjadi pengantara jodoh mereka...huhu...( aku yakin akan menggunakan kaedah yang sama untuk mencari pasanganku!!...haha )

Apa-apapun...perjuangan kalian dilapangan jemaah mahasiswa akan ku kenang dan kalian memang pejuang sebenar!!...

"Dan di antara tanda-tanda kekuasaan Allah ialah, Allah menciptakan isteri-isteri bagi kamu dari jenis kamu sendiri, agar kamu dapat hidup tenang bersama mereka. Kemudian Allah menciptakan kasih-sayang di antara kamu (antara suami-isteri)"
[Surah Ar-Ruum: 21]

Berbahagialah kalian berdua abg dan kakakku!!!...

Selamat Pengantin Baru!!

2 comments:

Azwadi_net said...

"( aku yakin akan menggunakan kaedah yang sama untuk mencari pasanganku!!...haha )"

Ameeen... Semoga mendapat isteri solehah....

Aku Bukan Umar Al-Khatab said...

haha...terima kasih atas doa akhi...
semoga sama2 kita diberkati dan diberi petunjuk...

amin...

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!