Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Tuesday, August 28, 2007

Pesanku Buat Diriku dan Dirimu...

Kebelakangan ini sungguh banyak aktiviti yang telah aku lalui...kebanyakannya adalah untuk jemaah yang aku sayangi...dan antara lainnya adalah aktiviti yang dibuat khusus untuk adik2ku...tahniah kepada yang telah betungkus-lumus untuk program ini dan maafku pinta kepada ketua excoku...aku bukanlah yang menyumbang melainkan yang mendatangkan masalah...

Bukan itu yang ingin kusentuh pada penulisanku kali ini...tetapi aku ingin membicarakan ketidaksenanganku berkaitan semangat batch dan tradisi sesuatu program diurus...adakah benar setiap batch mesti menguruskan hal2 berkaitan batch bawahnya??...bagaimana dengan batch senior??...hanya mampu melihat2 dan meninjau2??...maka dibiarkan kami bekerja sambil mengharapkan yang terbaik??...

Jika itu tradisinya, maka aku jadi sangat tidak yakin keberkesanan program yang di jalankan...bagaimana mungkin batch yang ada kini akan mampu menguruskan adik2 mereka pula nanti???...maka aku bukanlah menyalahkan abg2 senior, namun tujuanku adalah ingin berpesan kepada diriku dan kepada dirimu rakan2 seperjuangan dari batchku supaya janganlah kiranya kita biarkan adik2 kita ini nanti pula terkontang-kanting di dalam menguruskan sesuatu program...

Aku tuntut diriku dan dirimu jua supaya kita sama2 membantu dan memberi tunjuk ajar di dalam mereka menguruskan program yang di atur...kerana pengalaman kita ini janganlah ianya menjadi dendam supaya dilalui pula oleh adik2 ini...pincang??...memang pincang...cacat disana-sini...memang aku yang bersalah...maafkan aku untuk itu...tetapi jauh dari itu aku ingin kita sama-sama jadikan iktibar supaya ianya tidak berulang...

Dan Aku jadi sangat tertarik dengan sedikit perbalahan yang berlaku antara muslimin dan muslimat yang kuanggap kesalahan penerimaan komunikasi. Kuakui tiada yang sempurna didunia ini namun aku melihat perbalahan ini berlaku kerana wujudnya perasaan inginkan kesempurnaan. Bagus sebenarnya namun lebih dari itu, emosi mestilah terlebih dahulu stabil sebelum menghadiri mesyuarat. Melihat muslimat dngan nada marah maka tersingkaplah peribadi diri sendiri. Garang juga dia rupanya!!

Untuk adik-adikku, semoga kalian mendapat sedikit sebanyak manfaat di dalam program yang telh diatur dan diharap untuk masa-masa hadapan kita akan sama-sama dapat berganding bahu di dalam membantu adik-adik yang bawah ini pula...dan untuk itu, selamat berjuang!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!