Moga Allah Pelihara Jemaah Ini

Syukran jazilan....

Islamic religion1

Wednesday, August 15, 2007

Semangat dan Ilmu...

Aku baru habis berdiskusi dengan seseorang yang aku hormati di lapangan Jemaah ini...sedikit terbuka perbincangan kami...berkisar tentang dimana erti perjuangan sebenar??...aku juga jadi berfikir...untuk ape aku berjuang sebenarnya jika akhirnya aku akan keluar sebagai seorang biasa yang pada waktu magrib aku masih berlengah2 untuk tidak ke surau...ape ertinya perjuangan ini???..pening kumemikirkannya...

Setelah berbincang selama kurang lebih 30 minint itu...taulah aku kini bahawa aku memang terikut2 semangat yang membara di dalam berjuang...dan bukan sekadar aku...malah ramai lagi yang seperti aku...seringkali melaungkan amar makruf nahi mungkar...sedang diri sendiri sedikitpun tidak menunjukkan ape yang diperkatakan...tiba2 aku jadi takut dengan diriku...akan jadi apakah aku diakhirnya??..

Siapalah aku untuk menegur...tetapi aku rasakan ada asasnya...kepada bekas pimpinan atau sekurang2nya ahli Jemaahku yang senior...usahlah kalian menyerahkan bulat2 tugas
ini kepada kami...kami perlukan bimbingan...namun aku amat pasti...kalian juga pernah merasakan perkara yang sama tatkala kalian berada di tempat kami...marilah kita sama2 jalan seiring didalam mendaulatkan agama Allah dibumi kampus ini...kerana kita perlu saling ingat-mengingati...

Dan untuk diriku...aku berdoa kepada Ilahi supaya ditunjukkan jalan yang benar..kerana sesungguhnya aku masih mencari...mencari siapa sebenarnya diriku ini??...aku jadi bingung...hati...Kau menang perlu di sangkar!!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Bebaskan Tahanan ISA!!

Bebaskan Tahanan ISA!!
Wahai Pemimpin Pakatan Rakyat!! Tunjukkan Semangat Perjuangan Anda Demi Menegakkan Keadilan Kepada Rakyat Tanpa Mementingkan Harta Atau Pangkat! Tunjukkan Keikhlasan Anda!!